.pak cik sewel.


posted by lil.fawa.

2 comments

selamat pagi anak2..awal aku updated blog ari neh..bkan apa, tadak sapa aku nk share story aku. my darlin bz.banyk group check in arini kat tmpat dia.aku p hntq nasi kat dia td pn aku sempat bg nasi n salam dia sahaja..bz sgt..nk share ngn nisa plak maleh nk ber'message2'an dgn dia.lgpn dia kt kmpg lg.(kg la sgt) so, natang ni la aku terjah n mengarang.padahal banyak lg email booking aku xreply.hik! story yg aku nk share tu cmneh ctanya :

kringgg! kringgg! (tepon flora bunyi) aku pn angkat n ckp : "malibest resort, gud morning", then dengan selamba makhluk tuhan sorang neh jawab : "hello,abg zainal ada?" so, aku plak dengan hairan dan peliknya bertanya : "maaf encik?tadak nama staff zainal kat cneh"(FO n Reservation suma pompuan) turn dia plak cakap : "aik?neh kat mana?" aku jawab : "MALIBEST RESORT"(dengan nada nk marah la jgk.)sah2 aku dok greeting dia msa mula2 jawab kol td. "macam mana bley dapat kat resort plak?saya nk cr abg zainal.neh sy kol no henpon 017bla..bla..!"katanya lg. toink!! dalam hati aku dok maki hamun dia smbil dok tepok dahi sndiri.celah mana plak la tepon flora aku neh jd henpon?kalo btoi pn tkaq jd iphone ka ok gak la. x abeh lg aku cta neh. so aku pn gtau dia : "maaf la en.mungkin tersalah dail kot." dia balas : "ok2 xpa.tima kaseh". xtamat cm2 sja cta aku neh sebenaqnya. then 10 minit kemudian. kringgg! kringg! bunyi tepon flora lagi skali. n skali lgi la aku dengaq sora makhluk tuhan yg sama tuh. dia kata : "aik?neh dah wapa kali jd cmneh?" aku ckp :"dah 2 kali encik" dia kata lg :"haa..saya la lagi neh.yg kol henpon td tuh" aku pn dgn xsemangatny jawab: "sy tau encik." dia tanya : "macm mana bley jd cmneh ha?sya kompom sy tekan no henpon!mcm mana bley dapat kat u?" dia bley dok tanya soklan panas kat aku.aku ckp kat dia : "mana la sy tau en.tu henpon en. encik yg dail.line tepon en.terpesong kot?" pas tu : "hahaha..bley ka jd cmtuh?k2 xpa2 sy pn xphm neh.nant sy check henpon sy."
dalam hati aku dok kata : check kapalawotak ang skali! tah betoi tah idak..ishk2! marah btol aku. dan selepas beberapa ketika sebelom sempat aku abes dok kutuk2 pak cik td, kringgg! kringgg! bunyi plak dah si flora neh! tba2 aku dengaq sekor mamat neh dok bwat sora kanak2 rebena dan berkata :"helloooo..sarjan zainal ada?" toink!toink! dia neh lagi!! tensen aku dok layan kol dia.at last aku letak n cabut terus wayar tepon.padan muka suma org kol xdapat.
pk2 kan lah kalo anda mengalami naseb mcm aku arineh. bley sewel semenit..ishk2!(sambil geleng pala) naseb bek esok aku off day. gud luck to nisa la.esk dia keja.mest ada kejadian2 pelik yg berlaku dlm ketiadaan aku kat cneh.like owizzz~
.full stop.

2 comments