.Hari ini dalam sejarah.


posted by lil.fawa.

1 comment

Tajuk aku kali neh agak berseni la..so,pembuka tirai cita aku mcm neh :

arini mcm besa aku ngn nisa p warung kegemaran kami yg aku beri nama “kami sayang pak tam”..as usual, aku akn membonceng sja kat belakng n nisa yg ‘meneraju’ motor.

Agak pelik dan unik bila aku yg bawak nisa..kahkah..(tgh membayangkn.)lawak kot!skg neh sepanjang jalan pantai cenang yg aku sayang tu sesak dengan pelbagai kenderaan seperti kereta,motor,basikal serta tidak ketinggalan pelbagai binatang seperti KERBAU! Tett!! (neh la motif utama aku post karangan aku untk episode kali neh)..

Noe wat?arineh kat T-junction aseania ada la pak cik polis neh dok menjaga lalu lintas(bwat2 jaga) kami nk p warung pak tam tuh kat sebelah kanan. Tba2 tgh tunggu turn nk layan lap,kami nampk SEGEROMBOLAN KELUARGA KERBAU..(nisa anti kerbau) dok menuju ke arah kami..nisa mcm besa dok kayoh kaki nk lari,tp apakn daya kami atas motor n for sure xbley nk jalan time tuh keta n motor sgt banyak.bajet jam plak time LIMA neh..yg bestnya pak cik polis tuh dok bley gelak kat kami,bkn nk tolong halau kerbau tuh p ketepi. U all bayangkan kerbau2 tuh dok kat tgh jalan berlagak mcm depa tuh pn kenderaan jgk..kalo kena belah sure2 org yg belah tuh teruk sbb kerbau tuh agak sehat2 belaka. Then,bersambung dgn cta yg kami stuck kt tgh jalan tuh,mkin lama kerbau tuh mkn dekat nk sampai kt kami,signal yg tdnya nisa bg sebelah kanan(dimana kerbau pn dok belah kanan) tba2 nisa trus p kona belah kiri..seraya polis n sapa2 yg ad kat jalan tuh dok gelak kat kami!! Suma gara2 kami dok jerit2 ats motor.hee..aku pn takut jgk

sebenaqnya..pic kami time atas motor n jalan pantai cenang time tuh mengakhiri karangan aku tok kali neh. :

.full stop.

1 comment