..Salam Aidil Adha..


posted by lil.fawa.

No comments


Selamat hari raya qurban peeps!

Me raya bersama keluarga mertua tahun neh..1st time raya jauh dr family terchinta..but it really worth it sbb family mertua sy sgt meriah! Well, here is Kelantan..hehe..haruslah meriah.. :D

A day before raya, pusing kg naik motor! besh weyh!! haha..lepas hujan sejuk2..kikiki~ni haa rupa saya n motor terbabit.

dan jugak en.suami :

then went to get raya stuff n visit hubby's friend name Syuhada. tgk baby yg baru berusia 12hari..comel!! ngee~ *hope i get 1 sumday! since menu raya nak buat nasi dagang, so perlu lah santan sbb nak buat gulai ikan tongkol kan..guess wat?hehe..jeng jeng jeng!


hubby kukur kelapa hokey?hehe kena 5 biji teros naik muscle! ;p

*en.suami duduk atas 'kuda' parut kelapa tapi xnampak lah uolls. :/

then, mlm raya, lepaking2 wit hubby's friends kat kedai umi till midnite. smpai rumah tgk sis in law n mak sedara tgh menumbuk inai, haa paberet tuh, saya jugak tergedik2 lah nak pkai..haha..penat en.suami dok ikat plastik kat jari sbb saya pkai tdoq. Kalo xbalut plastik, jawabnya merah jugak la muka en.suami nant..huhu..gitu! (pssstt : tgn saya buas masa tdo ;p)

en.suami bertungkus lumut balutkan plastik :D

nihaaa bawak sampai pagi esoknya..kecut tgn den! huhu~

then pagi raya, 1st time dapat sembahyang raya since bergelar pekerja & isteri. :) selalunya saya kena kerja time raya, but dis time ada peluang mest kena g masjid. nk rasa beraya la katakan.nak upload pix raya tapi xda sbb xsempat pn..bz jugak lah time raya mcm kenduri..saya sempat pkai baju raya smpai pkol2 ja kot, then teros salin baju sbb amik tender basuh pinggan. hehe~ next, petang raya punya alkisah, dtglah en.kamil bersama daging korbannya, mintak rebus sbb nak cecah conet. (tau x conet tu apa?hehe..conet=pencecah tu la..) rebus daging & perot n makan smpai pengsan! haha..then berlalulah aidil adha dgn gembiranya..sekian! ;p

..full stop..


Published with Blogger-droid v2.0.1