..popia la sangat!..


posted by lil.fawa.

No comments

hah popia la sangat kan?haha..nak tergelak bila ingat how long we need to take time for dis..as i can remember, saya adalah beli kulit popia sbb nak buat samosa masa puasa bulan lepas. tapi hampesnya saya neh xbuat pon! ekeke..so nak dijadikan cerita, en.suami ni asek dok remind me la kan ajak buat sama2..kami laki bini neh kalo salah sorang xstart, gamaknya smpai thn depan la xbuat kan..=.='

So, suatu malam neh tiba2 sampai la pulak kan seru nak buat..time saya balik rumah rehat 1 jam sblm habes kerja tu en.suami adalah keluarkan kulit popia tu dr fridge and then after an hour hantar saya pegi keja balik. then my sis tetiba whatsapp kat saya tanya, "weyh mak tanya sapa bwk keluaq kulit popia?" me jawab "laki aku kot..tadi dia ajak aku buat popia balik keja satg"..n sis replied "owhh patut la..mak kata, aiks awat benda ni dok kat luaq plak?aku bwk masuk peti, org bwk keluaq..aku bwk masuk blik, ada lagi plak kat luaq." hahaha..mcm tu la dari bulan lepas. kuang3~

And when da time is come (ayat xagak2) me pn prepare la bahan2..xda apa sgt la sbb guna inti seronding daging yg my mom in law bg baru2 neh..so senang la keja..so en.suami pn buka la kulit popia tu, sekali da nek spora uolls! hakhakhak!! naseb baek la 10% ja yg rosak..so dengan semangat yg berkobar2 yg kami simpan sebulan yg lepas tu pn gulung2 la jadi mini popia since kulit tu da jd kecik..oh lupa, my sis pn join venture jugak main gulung2..yang sadisnya, da la kulit tu berspora, keras plak tu..mebi lama sgt kat dlm fridge..hasilnya, yg kitrg goreng tu sket jala..yg kulit rosak pecah2 lagi banyak dr yg bley dimakan. hek! well~ next time no tangguh2 okes?kalo x jahanam semua benda..membazir ja.. ni me attached jgk la 1 pix en.suami buat skill!


*en.suami kata xbley upload, tapi me upload jugak. me crop muka. aci x sayangs?hiks~

p/s : moral of the story, jgn tangguh2 buat kerja! :-/

..full stop..